Höstkampanj

Med start idag 19 oktober och tre veckor framåt pågår Moderaternas nationella höstkampanj.

Bakgrund
En majoritet av väljarna upplever att utvecklingen i Sverige går åt fel håll. I kampanjen tar vi utgångspunkt i den oro som finns för Sveriges utveckling och beskriva de utmaningar vi ser och att presentera förslag på lösningar.
Kampanjen innebär ett skifte till en mer samhällskritisk tonalitet och sätter fokus på Moderaternas nya förslag för att minska utanförskapen, ökad trygghet och förbättra integrationen.

Syfte
Målet med höstkampanjen är att nå ut till väljare med tydlig beskrivning av vilka problem vi ser i samhället och våra förslag för att lösa dem. Vi är ett parti som ser de problem som finns i samhället och har förslagen för att åtgärda dem.

Enheter
Flygblad och samtalsguide, till kampanjen finns även film med Anna Kinberg Batra. Filmen fångar tonalitet i kampanjen och i flygbladen presenteras konkreta politiska förslag.

 

Katarinaföreningen genomför två kampanjaktiviteter:

25 oktober
Plats: Medborgarplatsen
Tid: 12.00-13.00

1 november
Plats: Medborgarplatsen
Tid: 12.00-13.00

Länk till filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=qfRoIIUpgj4

Samtalsguide:

samtalsguide

Flyer:

Flyer[1][1][2][1]